BJÖRN: Jobb och företagande – BjornSennbrink.se

Tankar, vägledning etc. kring arbetsmarknad och egenföretagande.


Akronymen e-WOM står för electronic Word Of Mouth dvs elektronisk mun-till-mun, som är positivt eller negativt laddat content som sprids elektroniskt i t.ex. social media.

Till skillnad från när du talar med en kompis om en vara eller tjänst du gillar eller ogillar, så finns content inom e-WOM kvar på webben.

E-WOM-exempel:

  • Omdömen / Reviews på t.ex. Facebook eller i en e-butik.
  • Blogginlägg om en upplevelse med av produkt.
  • En bild, video eller pod om en upplevelse av en produkt.

Användning av e-WOM:
Application of Cluster Analysis in Marketing Communications in Small and Medium-Sized Enterprises: An Empirical Study in the Slovak Republic
”From this point of view, Cluster 2 (the “Progressives”) enterprises are the most responsive to this transition. Nowadays, they are no longer satisfied with websites (86.5%) and social networks (83.9%), but they focus also on viral marketing (69.3%), contextual advertising and, to a lesser extent, on the use of SEO, vlogs and blogs, buzz marketing, and e-WOM.”

Det finns så mycket bra med LinkedIn för dig som vill ha bransch-nyheter, inspiration inför eget bloggande eller för att nätverka online med människor du bryr dig om. Eller som du vill göra affärer med. Eller människor som du gör affärer med. Och de som du vill göra mer affärer med.
Läs mer

Du som jobbar aktivt med content marketing eller innehållsmarknadsföring vet vikten av samordning. Ditt jobb blir enklare och kunderna vet vad de har att förvänta sig när innehåll av liknande sort publiceras inom avgränsade perioder. Idag vill jag plantera tankar och koncept inom dig, som du har nytta av när du återvänder till ditt content samt dess distribution.

Läs mer