H2O-moppen som jag köpte i början av året verkar ha gett upp. Den har inte använts mer än ett par timmar totalt så nu ska den reklameras.

Den enda knappen på H2o-moppen (med det röda skenet) lyser när elkontakten stoppas in i vägguttaget. När skenet blir grönt ska moppen enligt instruktionsboken kunna startas. Den börjar låta svagt men sen kommer det ingen vattenånga.

Jag köpte moppen på Halens och började med att maila till deras reklamationsavdelning (mobrek@halens.se):

I början av januari köpte jag en H2O-mopp X5 av er. Idag slutade den att fungera.
Hur garantin ut för moppen?
Får jag en ny mopp eller ska den jag har skickas in för lagning?
Om den ska skickas till er, hur ska det ske?

Uppdatering 20/9 -13:
Efter några mail och väntan några dagar kom returfraktsedeln med snigelposten. Jag blev ombedd att emballera den trasiga moppen och skicka in den. Jag fick också veta att en ny mopp skulle komma till mig på posten.

Uppdatering 27/9 -13
Halens levererade en sprillans mopp som ersättning för vår trasiga. Returfraktsedel kom med posten och jag försökte få Halens att ordna med emballage. Det ville de inte. Så bra då att den nya moppens kartong passade bra med den trasiga.

Så om inget mer händer nu vill jag sammanfatta reklamationshanteringen hos Halens som godkänd. Trevlig ton i mailkonversationen och informativa svar. Inget velande eller gnäll och plus för att vi fick en ny mopp innan vi skickat iväg den trasiga.

Uppdatering 18 oktober 2013
Tyvärr fortlöpte ärendet inte så smidigt som jag hoppats på. Läs fortsättningen: