Vida Webben ur Björn Sennbrinks perspektiv

Allt relaterat till webben..

Ett framgångsrikt bloggande förutsätter att du har en plan för hur ditt framtida författande ska te sig. Här är en lång artikel om en strategi för ditt bloggande.

Research
När du har en klar (nåja) bild av vad du ska skriva om kommer research-fasen. Om du inte vet vad andra skriver om, på vilket sätt och till vilka målgrupper kan det bli svårt att nå ut med ditt budskap. Ett annat ord för research är omvärldsanalys.

Jag har valt att läsa 10-20 bloggar utöver andra webbplatsers artiklar för att hänga med vad bloggosfären tar upp. Mitt mål är inte att kopiera andras framgång, utan snarare lyfta ämnen som känner att jag kan utveckla utifrån mina kunskaper. Exakt vilka målgrupper som min blogg vänder sig till är dock något som jag fortfarande funderar kring.

Läs mer

En företagsblogg är enkel att sätta upp, det är lika lätt att administrera användare och det är busenkelt att blogga om vad som händer i företaget.

En företagsblogg behöver varken vara dyr eller krångligt att skapa samt administrera. Flera företag har dock en felaktig inställning som handlar om att allt som har att göra med internet är:

  • Onödigt
  • Dyrt
  • Tidskrävande
Läs mer