Tillhör du den lyckliga skaran företagare som under våren 2020 slipper beslutet att lämna in en konkursansökan? Stort grattis, sannolikt kunde du snabbt finna kostnader som kunde reduceras eller så har din bransch istället sett en starkt ökad förfrågan (om du säljer medicin, “leksaker” för vuxna eller mat online)?

Om några månader (förhoppningsvis) eller om några år (usch) kommer vi att kunna se tillbaka på 2020 som ett startskott för innovation på många affärsområden. Just nu är det becksvart med varsel, kraschad börs, hög osäkerhet och en avstannad värld inte skådad sen WW2.

Skillnaden nu är dock att världen för en global kamp för överlevnad, inte det omvända. Det spiller över på kämparglöden och den starka motivationen att göra om, göra bättre, göra annorlunda, lansera tidigare otänkbara idéer, koncept, varor och tjänster som möter denna nya verklighet.

Mitt i allt detta globala och nationella förändringsarbete finns det människor, som jag och du, som inom vår expertis ser möjligheter att jobba mot en stabilare framtid.

För egen del handlar det om att trygga företags webbnärvaro, webbmarknadsföring och förmåga att kommunicera erbjudanden samt budskap via WordPress-baserade webbplatser.

Det finns några saker att ta ett beslut kring som rör WP-webb. En del saker handlar om vad du kan göra idag, andra saker kräver lite planering och ännu mer saker kan mitt i besparingshysterin betyda att du måste spendera pengar.

Välkommen över till Sennbrink Kommunikations WP-blogg för att lära dig om vilka risker som finns med en WP-webb.