Farmer Event använder namn på beslutsfattare i sina YouTube-reklamfilmer

YouTube är en kanal som jag konsumerar nästan dagligen. Jag har själv ett par kanaler med sammanlagt runt 100 st klipp med 50-60,000 visningar. Video är ett bra komplement till texter och bilder, och så är det också ett av de bästa sätten för att hålla koll på vad som händer i motorvärlden (så att jag kan uppdatera min SUV-sajt).

Idag vill jag dock visa upp en metod där YouTube används för att (förhoppningsvis) nå fram till beslutsfattare i Örebro-regionen. Somliga skulle kalla detta för spam men vad Farmer Event gjort med sina reklamfilmer tycker jag är genialiskt. De har laddat upp 21 st klipp där videoklippens titlar är namnet plus arbetsplatsen för beslutsfattare i Örebro-regionen:

Farmer Event Promo @ YouTube

Jag hittade till kampanjen genom att söka efter ”örebro” och sortera efter ”uppladdningsdatum”. Det är alltid intressant att se vad som händer i Örebro och YouTube är fortfarande outforskad mark för många företagare i regionen. Det är därför som jag tycker att Farmer Event förtjänar uppmärksamhet för sitt val att namnge videoklippen med personer inom deras målgrupp.

Nu vore det intressant att få höra vad Christina Hedberg (Handelskammaren), Lennart Bondeson (Örebro kommun), Christina Suvander (Ernst & Young), Billy Bergåker (Almi), Peter Moström (Nethouse) med flera har att säga om den riktade kampanjen.

Läs mer om Farmer Event:
http://farmerevent.com/om-farmer-event